allwayscarpediem

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Koh Samui

Av Jessica - 23 februari 2011 09:59

Nu har vi vart här i hela 8 dagar & livet här på koh samui är fortfarande lika underbart. Sååå-10 dgr kvar här på ön, sen blir det förmodligen övernattning på Koh Tao 1 natt innan vi åker till Bangkok för 1 dags shopping!! Lägenheten vi hyr här är helt ok, poolen har vi direkt utanför dörren. Gissa hur uppskattat DET är av barnen;) Bor en del svenskar här faktiskt, som stannar i landet lite längre. Vi har lärt känna ett par speciellt, Jonny, Therese & deras lilla Ronja. Mycket trevliga, vi var och åt med dom igårkväll innan de skulle åka hem till Sverige efter deras bröllopsresa som varat i 4 v här i Thailand!!Så-stort GRATTIS till dom & lycka till i framtiden=) Varje morgon går vi ner till Ark bar för att sola och bada! Där finns äv. Pool för barnen om de inte vill va i havet. Men idag var det så hett så vi gick faktiskt upp redan vid tre tiden på min begäran. (tro de lr ej) Vi har vart och shoppat en kväll, och det verkar som att vi ska göra det ikväll med. Men de mesta blir i Bangkok på MBK. Evt så ska jag tattuera mig här med, men det får bli det sista, man vill ju kunna sola och bada hela tiden ut. Barnen är jätteduktiga på att äta thaimat faktiskt, med visst blir det lite enformigt då vi är lite fega med att testa nya rätter-haha!! Ja, det här med att lägga upp bilder som det var tänkt blev lite knepigare än jag tänkt mig, Ipaden kan inte lägga till med flash, vilket tydligen krävs om jag ska kunna ladda upp här på bloggen. Tycker de e skitkonstigt då de funkar till facet:(( Tilde ja!!! Höll nästan på att glömma..... HON lärde sig simma och dyka första dagen hon kom hit!! Är jätteduktig, men det är svårt att få upp henne ur vattnet nu. =) Nä.... Jag får ta in på nåt internetcafe ngn dag, så jag kan få upp lite bilder med, är inte så spännande med en massa text bara. Hmmm.... Undrar jag hur stora mina små valpar är när vi kommer hem??? Och om Iza har blivit en tjock-korv hos Matilda-haha! Och om allt funkar enligt plan med jobbet...... Jaja, jag vet, ska inte fundera så mkt på allt hemma, men de e svårt att låta bli. SÅÅ, nu vill jag ju veta.... NI får berätta för mig, är det kyligt hemma än, snö?? Ok puss på er alla.Xoxo//Jessica

 
 
Ingen bild

Ingegerd

23 februari 2011 12:32

Va roligt att äntligen få veta lite om vad ni gör om dagarna. Och va duktig hon är Tilde som kan simma. Fortsätt att ha det underbart, här hemma är det som vanligt, bara -17 i morse. Allt fungerar säkert på jobbet oxå, dom är duktiga dina "tjejer". Krama fam, och ha det jätteskönt/ Kram Mamma

Jessica

23 februari 2011 15:47

Hej!
Ja vi har det verkligen helt underbart. Latar oss i solen hela dagarna. Äter annanas, melon & cocosstavar så det står härliga till-hihi! Tilde hon springer och köper grillat ris stup i kvarten=) nere på stranden, en och annan pinacolada och glass slinker väl ner åxå;) Så med andra ord vi njuter och har det gott. Hälsa alla på jobbet-för de är sannerligen de bästa!! Kramkram

 
Ingen bild

Cicci

23 februari 2011 12:36

Bara så du vet: imorse var det -18 grader när jag var ute med Bento. Man kan ju säga att det var lite kyligt. :-) Inte mycket mer snö, men satans kallt...
Fortsätt att njuta av värmen, solen och allt annat. Verkligheten finns kvar när ni kommer hem igen, så det behöver du inte fundera över. Hälsa hela härliga familjen från mig och Bento!
Kramar Cicci

Jessica

23 februari 2011 15:42

Hej Cicci!
Ja, utomhusaktiviteter i den kylan längtar jag absolut inte till. Hoppas Bento är bättre nu, håller tummarna iaf. Ha det gott ni åxå-alla hälsar tebax!!
Kramar

 
Ingen bild

Anna

23 februari 2011 20:03

Hej på er!

Vi har det underbart här hemma, idag var det bara 21 minus när vi klev upp. Iza hon trivs på jobbet, hon håller koll på oss. Skönt att höra att ni har det bra. Njut i massor och hälsa familjen.

Kram

Jessica

24 februari 2011 15:01

Heeej!!
Härligt att höra att hon blivit nya H&M maskoten-hihi!!
21 minus???? Det var det jäkligaste!! Är inte ett dugg avis på den temperaturen vill jag lova!
Ja, vi har det verkligen helt underbart, synd att säga annat.
Hälsa du med till de dina med kramar till allihop.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 1 september 2013 21:31


 I FEEL GOOD   

Av Jessica - 1 september 2013 20:50

Idag har vi tagit hem husvagnen från Varberg, vårt fantastiska sommarparadis. Men säsongen där har vart en av de bättre på många år-Och där kan ju både säsongsplatsen på Apelviken, människorna vi lärt känna där & det fantastiska vädret vara orsaken t...

Av Jessica - 1 september 2013 19:54


  Känns fantastiskt att kunna känna att hösten verkligen är "MIN" och att jag känner mig stark & drivande :) Allt handlar såklart om vilken ATTITYD man har ;) Men nu kör jag på & de som inte är på-ja det får ju stå som deras förlust då!! Fånga dage...

Av Jessica - 28 augusti 2013 20:33

Dax för nya trender & vändningar på den här bloggen som har legat & skräpat alldeles för länge;) Följ mig om du vill, där jag kommer skriva mina tankar & tänker hålla högt i tak. Följ, läs & inspireras om ni vill-jag bjuder på det & mig själv! ...

Av Jessica - 16 mars 2011 20:25

 Här är vi på Bangkoks gator & rätt vad det är så står det en dam & säljer Chihuahuor.... 8000 Bath med pepper hörde jag!!! (1000 B= ca 221Sek)Skrämmande... Men visst var de söta.  Grabbarna kör mc i spelhallen på MBK   Här provas det bläckfisk till ...

Presentation


Välkommen till min Blogg.
Som säkert så många andra så trodde jag aldrig att jag skulle starta en egen blogg, men här är den nu & jag ska göra mitt bästa för att göra den intressant. Den kommer med all säkerhet att innehålla en hel del av min hektiska va

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Familjen

Ja, vi är ju en  familj där vi alla bjuder på ett högt tempo, skarpa personligheter och mycket vilja:)

Min make Mathias som alltid har en räv bakom varje öra, Simon 16 år, Sibbe 11 år & Tilde 9 år!!

Hos oss händer det alltid något.

Vi har 4 Chihuahuor åxå, väldigt olika varandra. Wilda 3 år, Iza 4 år, Bella 3 år & Svea 2 år. Dessutom har vi en Rottweiler vid namn Grazy & hon är 2 år. Som ni förstår är här alltid full rulle  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Gästboksinlägg

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards